Navigace
Obsah
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
1. Název:
Lhotka u Radnic
2. Důvod a způsob založení:
Obec Lhotka u Radnic byla založena podle ustanovení §3 odst.4) zák.č. 128/2000Sb., o obcích ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s §29 odst.3) zákona č. 90/1995 Sb. o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů.
3. Organizační struktura úřadu:
Obec má zastupitelstvo zvolené v řádných volbách v říjnu roku 2014.
Zastupitelstvo:
- Pavel Lodl - starosta
- Jan Spurný - místostarosta
- Petr Lodl
- Eva Soukupová
- Anna Srbová
- Bohuslava Metličková
- Soňa Fidlerová
Složení výborů a komisí:
Kontrolní výbor: Soňa Fidlerová - předseda
Finanční výbor: Anna Srbová - předseda
Ostatní komise nezbytné pro fungování obce - zřízených dle zákona č. 128/2000 sb. o obcích.
4. Kontaktní spojení:
Adresa:
Lhotka u Radnic č.p.33
338 24 pošta Břasy I
Spojení:
Tel.: 371 795 885
fax: 371 795 885
e-mail: lhotkauradnic@tiscali.cz
Úřední hodiny: Pondělí 17:00-19:00
Starosta: Pavel Lodl, tel.: 724 165 225
Místostarosta: Jan Spurný, tel.: 737 285 939
5. Bankovní spojení:
Bezhotovostní platby
- Číslo účtu: 20621381/0100
- bankovní spojení: Komerční banka Rokycany
Platby v hotovosti
Platby v hotovosti je možné složit v sídle obecního úřadu kdykoliv v úředních dnech.
Poplatky
Úřad obce informuje o poplatcích pro povinné subjekty ve správním obvodu obce
- poplatky za odpad
- poplatky ze psů
- poplatky ze vstupného
6. IČO:
00573931
7. DIČ:
Obec není plátcem DPH
8. Žádosti o informace:
podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají:
- Písemně
- Osobně
- e-mailem
- elektronickým podáním
- Telefonicky
Zákon č. 106/1999 Sb. O svobodném přístupu k informacím - přehled lhůt a termínů:
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3,písm.b)-3dny
- Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění ( § 15 odst. 4) - 15 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny:
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
- Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/99 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Kdo může o informaci požádat
- je to každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč
o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy informaci neposkytne
- je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
- jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
- pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
- jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán
Jak se o informaci žádá
- ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
- písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná
Co musí písemná žádost obsahovat
- musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)
Jaký bude postup povinného orgánu
- je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů
- pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)
Co když orgán žádosti nevyhoví
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
9. Příjem žádostí a dalších podání:
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím je možno podat:
- Písemně
- Osobně
- e-mailem
- elektronickým podáním
- Telefonicky
10. Opravné prostředky:
Co když orgán žádosti nevyhoví:
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá:
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu
11. Formuláře:
Dostupné formuláře v sídle úřadu obce
- Žádost o vydání občanského průkazu
- Žádost o vydání osvědčení o státním občanství
- Žádost o výpis z rejstříku trestů
- Žádost na stavební povolení
- Žádost na ohlášení stavebních úprav
- Žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
- Žádost o uznání otcovství
12. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací:
Informace pro řešení životních situací můžete požádat na Úřadu obce.
Současně však doporučujeme:
- řešení životních situací na portálu veřejné správy http://portal.gov.cz/portal/obcan/
13. Předpisy
Přehled předpisů, podle nichž úřad obce ve věci poskytování informací
rozhoduje:
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací),
- zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení, v platném znění (procesní předpis podle nehož postupuje povinný subjekt při rozhodování v případě odmítnutí žádosti o p oskytnutí informace a to i jen zčásti).
- zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně nekterých dalších zákonů, v platném znění. Tento zákon upravuj používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinnotí stanovených tímto zákonem.
- zákon č. 495/2004 Sb., Prováděcí zákon o elektronických podatelnách, v platném znění. Vláda nařizuje k provedení zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.
- zákon č. 496/2004 Sb., Prováděcí zákon o elektronických podatelnách, v platném znění. Vláda nařizuje k provedení zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění zákona č. 226/2002 Sb., zákona č. 517/2002 Sb. a zákona č. 440/2004 Sb.
- zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jinných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy.
- Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- Zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- Zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- Zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- Zákon č. 50/1976 Sb. o územním plánovaní a stavebním úřadu
- Platné obecně závazné vyhlašky a usnesení zastupitelstva obce
14. Sazebník úhrad za poskytování informací:
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
V současné době úřad obce svého oprávnění nevyužívá a informace poskytuje zdarma jako službu občanům.
15. Licenční smlouvy
16. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.